Powered By Blogger

Sabtu, 19 Februari 2011

ALLAH MENCINTAI KITA?MACAM MANA?

Secara fitrahnya.Kalau kita sedang mencintai dan merindui seseorang,kita mempunyai keinginan untuk beritahu kt orang lain.Seolah-olah kita nk satu duni tahu yg kita sedang mencintai atau merindui seseorang itu.Contohnya,kt facebook ke,twtter ke.kita selalu melihat luahan sahabat-sahabat kita yg sedang mencintai seseorang itu.Seperti.'i love u..sayang awk..dan sebagainya....



KALAU ALLAH SEDANG MENCINTAI KITA,MACAM MANA YE?
Dalam satu hadis,Rasullah S.A.W pernah bersabda.
"Sesungguhnya Allah SWT jika mencintai seorang hamba, maka Dia memanggil malaikat Jibril dan berkata: "Wahai Jibril, aku mencintai orang ini maka cintailah dia!" Maka Jibril pun mencintainya, lalu Jibril mengumumkannya kepada seluruh penduduk langit dan berkata: "Wahai penduduk langit, sesungguhnya Allah mencintai orang ini, maka cintai dia." Maka seluruh penduduk langit pun mencintainya. Kemudian orang itu pun dicintai oleh segenap makhluk Allah di muka bumi ini." (Hadis Riwayat Bukhari)




MasyAllah..Lihatlah cinta Allah sungguh luar biasa.JIka Allah sdg mencintai seseorng..Allah yg Maha  Agung itu tidak hanya menyebut,'aku cinta si dia'.
tetapi.Dia memberitahu kepada seluruh makhluk-Nya.Apa kata Allah dlm hadis tersebut.."Wahai jibril,aku mencintai seorang ini maka cintailah dia!'.Maka jibrail pun membuat pengumuman."Wahai penduduk langit,sesungguhnya Allah mencintai orang ini,maka cintai dia.Kemudian orang itu dicintai seluruh makhuk-NYa..Ya Ar-Rahman Ar-Rahim..beruntungnya seseorang itu dicintai Engkau.Pasti hidupnya sentiasa diberkati dan diredhai-Nya.........


Alangkah bahagianya jika semua org akan di dunia dicintai Allah,mesti dunia ini penuh dengan kebahagiaan.Tetapi..cinta siapa yg kita kejar...?




Kita sibuk dengan mencintai seseorng ,kita lalai utk mengingati-Nya.
Kita sibuk nk berjumpa dgn kekasih kita,kita lupa nk bersolat utk berjumpa dgn-Nya sebentar.
kita sering mengucapkan'I Love You' kepadanya,kita lupa nk bertasbih kepada-NYa.
kita sering merindu kekasih kita,tetapi kita lupa utk mengingat pencipta kita. 
tetapi Allah tidak akan melupakan kita walau sesaat pun.................



Tiada ulasan:

Catat Ulasan